Curtmetratges aragonesistes “només en castellà” « Xarxes socials i llengües

Curtmetratges aragonesistes “només en castellà” 29 juny 29UTC 2010

Posted by xarxes in Franja, personal, sociolingüística.
trackback , edit post

L’Asoziazión  Cultural Bente d’Abiento convoca un concurs de curtmetratges. La nota discordant és el punt sisè  de les bases, que dona valor de llengua útil únicament al castellà:

SEXTA: Sólo concursarán cortometrajes y guiones que utilicen el idioma castellano en los diálogos o en los subtítulos.

La Bente d’Abiento (vint de desembre) és una associació, si més no, aragonesista, i vinculada a CHA. Deu lo seu nom al “vint de desembre” (en aragonès), data en que el Justícia és decapitat en la defensa dels interessos aragonesos davant los espanyols.

No ja només per una qüestió de dignitat ideològica les bases han de ser obertes tan al català com a l’aragonès, si no per referència a la Llei de llengües, que defensa clarament la producció en català i aragonès:

Artículo 20.-Promoción cultural de las lenguas propias.
En la promoción de la lengua como vehículo de cultura y, en particular, en lo relativo a bibliotecas, videotecas, centros culturales, museos, archivos, academias, teatros y cines, así como trabajos literarios y producción cinematográfica, expresión cultural popular, festivales, industrias culturales y nuevas tecnologías, corresponde a las Administraciones Públicas aragonesas, especialmente en las zonas de utilización histórica predominante de lenguas propias y en las zonas de transición-recepción.

Font: Purnas

Curtmetratges aragonesistes “només en castellà” « Xarxes socials i llengües.

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.

La Franja