As mancas de no estar oficials | Purnas en o zierzo

Con a minilei de luengas aprebada por as Cortes y desenvolicada tant amonico como si no en o zaguer anyo, as luengas d’Aragon que no son o castellan no son oficials. A suya no coficialidat leva a muitas mancas esencials, quasi tantas como que a lei s’ature, no se desenvolique u que no se creyen os organos pertinents ta igualar as luengas a la resta de luengas de l’espacio que compartimos.

No ye que una cosa curiosa, pero una muestra d’a falta d’oficialidat le veigo a ormino en un organismo semioficial que acolla a las comunidatz autonomas y departaments d’un costau y d’atro d’os Pirineus, a Comunidat de Triballo d’os Pirineus, con siede en Chaca.

Iste anyo 2011 parixe estar que ye l’anyo d’os Pirineus, y en a Comunidat de Triballo han creyato una web ta ixe feito. Como totz os documentos que fa ixe organismo a web ye en as luengas que s’emplegan en a sarra y tamien en castellan. ¿En totas? No, profés que no. Atamas de tener a siede en Chaca a unica luenga en que no amanixe garra testo ye l’aragones.

A rispuesta que pueden dar de l’organismo ye que l’aragones no ye luenga oficial en garra puesto, y ye verdat. Asinas que meten a web en castellan, catalan, vasco, occitan, frances y angles. Ye asinas como una d’as luengas d’emplego cutiano en os Pirineus no ye luenga d’emplego en un organismo que arrocla intreses culturals y economicos d’os Pirineus.

Sisquia que como a Orquestina d’o Fabirol actua ta ixa Anyada d’os Pirineus, a lo menos se pueda sentir l’aragones, una luenga que oficialment, no esiste pas, y cuya minilei de proteccion y emplego tien os diyas contaus con o nuevo gobierno aragones d’o PP.

As mancas de no estar oficials | Purnas en o zierzo.

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.

La Franja